Получили счет после телефонного разговора? Не платите!
Не платите, а незамедлительно отправляйте рекламацию!
В нашей практике еще никому не приходилось платить.
REKLAMAATIO
Vastaanottaja:
Данные компании, выставившей вам счет
Lähettäjä:
Данные вашей компании
Viite: (видно в счете)
Aihe: Reklamaatio laskusta nro (номер счета), päivätty (дата счета)
Hei,
olen (ваше имя) ja toimin Oy:n (Y-tunnus ) toimitusjohtajana (какая ваша роль в фирме).
Teemme tällä kirjeellä kirjallisen reklamaation koskien laskua nro (номер счета), päivätty (дата счета), jossa viitataan puhelinkeskusteluun (дата разговора) и (с кем был разговор).
Вариант 1
Kyseisessä puhelussa Oy:n (роль в фирме) ei saanut selkeitä tietoja palvelun ehdoista eikä ymmärtänyt kyseessä olevan maksullisen sopimuksen. Hän ei antanut tietoon perustuvaa suostumusta tarjouksen hyväksymiseksi. Palvelun ehdot ja maksullisuus tulivat ilmi vasta myöhemmin postitse toimitetusta laskusta ja kirjeestä. Tämän vuoksi puhelussa ei voinut syntyä pätevää tilaussopimusta kahden yrityksen välillä.
Вариант 2
Kyseisessä puhelussa yrityksemme edustaja ei missään vaiheessa tilannut tai hyväksynyt maksullista palvelua, vaan ainoastaan kuunteli esitietoja. Hän ei antanut suullista suostumusta tarjouksen hyväksymiseksi, eikä tilausta tehty. Puhelun sisältö ei täytä sopimusoikeudellisia edellytyksiä pätevän sopimuksen syntymiselle kahden yrityksen välillä.
Mikäli väitätte, että suostumus on annettu, pyydämme toimittamaan kyseisen puhelun tallenteen nähtäväksemme. Käsityksemme mukaan puhelussa ei ole tapahtunut mitään, mikä oikeuttaisi maksullisen sopimuksen syntymiseen.
Vaatimus:
— Pyydämme kirjallista vahvistusta viimeistään seitsemän (7) kalenteripäivän kuluessa tämän kirjeen päiväyksestä, ettei laskua enää peritä eikä sitä ole siirretty perintään.
— Mikäli lasku on jo siirretty perintään, vaadimme asian perumista ja kirjallista ilmoitusta meille asiasta.
— Koska olemme toimittaneet tästä kirjallisen reklamaation, laskua ei voida enää pitää perintäkelpoisena. Mikäli saamme muistutuslaskuja, uusia laskuja tai perintätoimia, katsomme sen hyvän perintätavan vastaiseksi ja ryhdymme seuraaviin toimiin:
— teemme valvontailmoituksen aluehallintovirastoon (AVI):lle
— sekä rikosilmoituksen poliisille epäillystä petoksesta
Olemme myös yhteydessä Suomen Yrittäjiin, joiden jäsenyritys olemme. Suomen Yrittäjien ja muiden asiantuntijoiden mukaan sopimus ei synny, ellei palvelua ole esitetty selkeästi eikä tilausta ole yksiselitteisesti hyväksytty.
Esimerkiksi pelkkä yhteystietojen tai laskutusosoitteen varmistaminen ei ole pätevä peruste sopimukselle eikä laskutukselle.
Lasku (номер счета) on liitteenä.
Ystävällisin Terveisin…

ВЫВЕДИТЕ ВАШ БИЗНЕС
НА НОВЫЙ УРОВЕНЬ